Відповідно до вимог ст.201.10 ст. 201 Податкового кодексу України Кабінет Міністрів України постановою «Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних» від 29 грудня 2010 р. за № 1246 визначив порядок реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН). Як відомо, обов'язок реєструвати податкові накладні в Єдиному реєстрі запроваджується поступово: починаючи з 1 січня 2011 р. - податкові накладні з сумою ПДВ понад 1 млн.грн.; понад 500 000 грн. - з 01.04.2011 р.; понад 100 000 грн. - з 01.07.2011 р., та якщо сума ПДВ сягнула понад 10000 грн., - з 01.01.2012 р. Занесення до реєстру податкових накладних та/або розрахунків коригування проводиться до видачі покупцю оригіналів зазначених документів протягом операційного дня з 0 до 23 години.
Як провести реєстрацію? По-перше, постановою визначено, що подання податкової накладної або розрахунку коригування здійснюється відповідно до Порядку підготовки і подання податкових документів в електронній формі засобами телекомунікаційного зв'язку, затвердженого Державною податковою службою України. Це зможуть зробити тільки ті підприємства, що мають спеціальне програмне забезпечення та цифрові підписи, отримати які - доволі копітка справа. Тому підприємствам, що здійснюють постачання товарів/послуг на митній території України з сумою ПДВ понад 10000 грн., потрібно потурбуватись заздалегідь.
По-друге, при здійсненні реєстрації підприємство має отримати квитанцію про прийом/неприйом податкової накладної. Якщо протягом операційного дня, в якому здійснюється реєстрація, не отримано жодної квитанції, то така податкова накладна або розрахунок коригування вважається зареєстрованим в ЄРПН.
Причинами відмови у прийнятті податкової накладної та/або розрахунку коригування до ЄРПН можуть бути наявність помилок, відсутність у Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується, та факт реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування за такими ж реквізитами. Датою та часом подання зазначених документів є дата та час, зазначені в квитанції про їх прийняття.
У свою чергу покупець має можливість отримати інформацію, що міститься в Єдиному реєстрі податкових накладних, за запитом за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення в електронному вигляді у форматі (відповідно до стандарту), який надсилається до органів держаної податкової служби. У відповідь покупець отримує інформацію - витяг з Реєстру про податкову накладну та/або розрахунок коригування, про податкову накладну, - до якої на дату запиту зареєстровано розрахунок коригування та про самий розрахунок коригування.
Запит покупця в електронній формі підлягає шифруванню та надсилається органам державної податкової служби засобами телекомунікаційного зв'язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронний цифровий підпис» та «Про електронні документи та електронний документообіг». Примірник запиту в електронній формі залишається в покупця.
Після проведеної обробки запиту покупця державна податкова служба здійснює пошук вказаної податкової накладної та/або розрахунку коригування і складає витяг з Реєстру. Зазначений витяг надсилається покупцеві не пізніше операційного дня, що настає за днем надходження запиту.
Немає коментарів:
Дописати коментар