четвер, 13 вересня 2012 р.

Заборонено рекламу і стимулювання продажу тютюнових виробів


17 вересня 2012 року набирає чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо заборони реклами, спонсорства та стимулювання продажу тютюнових виробів» від 22.09.2011 р. № 3778-VI, згідно з яким забороняються будь-яка реклама і стимулювання продажу тютюнових виробів, знаків для товарів та послуг, інших об’єктів права інтелектуальної власності, під якими випускаються тютюнові вироби, зокрема:
— розміщення інформації про виробника тютюнових виробів та/або тютюнові вироби у місцях, де ці вироби реалізуються чи надаються споживачеві, у тому числі на елементах обладнання та/або оформлення місць торгівлі, за винятком одного плаката розміром не більше 40 х 30 см на одне місце торгівлі, в якому надається текстова інформація про наявні у продажу тютюнові вироби та ціни на них;
— розміщення інформації щодо тютюнових виробів, знаків для товарів і послуг, інших об’єктів права інтелектуальної власності, під якими випускаються тютюнові вироби, в місцях роздрібної торгівлі.
З огляду на двозначність наведеного формулювання суб’єкти господарювання побоюються, що їм доведеться повністю прибрати тютюнові вироби з вітрин. На думку Голови Державної інспекції України з питань захисту прав споживачів Сергія Орєхова, висловлену ним в інтерв’ю газеті «Урядовий кур’єр» від 07.09.2012 р. № 161, такі побоювання безпідставні. Адже Закон, про який ідеться, не містить жодних норм, які б забороняли розміщення пачок цигарок на вітрині торговельних точок.
До того ж в Україні споживач, зокрема тютюнових виробів, наділений певними правами, що покликані забезпечити його обізнаність із продукцією, яку він бажає придбати. Мета такої інформації, яка надається в тому числі й шляхом демонстрації товару на вітрині, — повідомити про наявний асортимент продукції, її споживчі характеристики, про вартість товару на ціннику, про виробника тощо. При цьому і зовнішній вигляд, і пакування тютюнових виробів мають повністю відповідати вимогам законодавства. Тобто ставити на вітрину цигарки можна, рекламувати — ні

Немає коментарів:

Дописати коментар